Van Nara naar Kawasaki

19 augustus 2017 - Kawasaki, Japan

Vandaag de langste treinreis van deze vakantie, 4 uur en 1 minuut! Vanmorgen natuurlijk eerst ontbeten, de koffers weer ingepakt, tenminste wat er nog weer in moest. Vervolgens uitgecheckt en naar het station gelopen en we konden natuurlijk de trein niet in stappen zonder onze cappuccino en caramel machiatto bij de ..... en nog een lekker mango frappucino als toetje. Onze trein vertrok om 12.23 uur maar omdat we toch al bij het station waren maar een trein eerder genomen zodat we niet heel erg hoeven te haasten in Kyoto.

DSC_4493Eerst dus van Nara naar Kyoto. Dit was een limited express, dat wil zeggen dat je onderweg wel een aantal stations aandoet maar niet allemaal. Na 49 minuten netjes op tijd gearriveerd op Kyoto Station. Hier waren we al eerder geweest deze vakantie toen we naar Himeji gingen. Vanaf Kyoto hadden we de Shinkanzen, de Hikari-lijn. Na 2 en half uur kwamen we aan op Shinagara. Onderweg zijn we Mount Fuji gepasseerd welk je bij helder weer zou kunnen zien maar helaas, niet gespot. Wel allerlei andere prachtige plaatjes die als je er dan een foto van wil maken alweer weg zijn, helaas.

In Shinagawa moesten we overstappen op de Tokaido Line en die bracht ons in 8 minuten naar Kawasaka. Ook ons hotel was snel gevonden dus rond 5 uur zaten we op onze kamer.

Op een aantal dagen regen in Tokyo en Nikko na hebben we steeds prachtig weer gehad. Nu weer terug aan deze kant van Japan: regen en giga-onweer! Hopen dat dit morgen weer over is. Dan gaan we namelijk naar Nihon Mingaen Open Air museum, zeg maar het openluchtmuseum zoals in Arnhem maar dan op zijn Japans. En als het regent kan ik eindelijk mijn paraplu gebruiken die ik al eerder in Nagano heb gekocht!

1. Marian Duppen:
    19 augustus 2017