Het regent, het regent en wij worden nat!!

26 juli 2016 - Takayama, Japan

Vandaag stond het Kasteel van Matsumoto op het programma. Door een Matsumoto Castlemiscommunicatie met mijn hersenen (ik keek naar de klok en dacht dat het al half 8 was en ging dus op staan, douchen etc) stonden we eigenlijk om 7 uur al in de startblokken en toen ontdekte ik dus dat het nog geen 8 uur was. Ergo, nog even relaxen op de mooie kamer van Marumo Inn. Na ongeveer een uur dan toch op pad en je raadt het al: Het regent, eerst zachtjes maar naarmate de dag vordert echte pijpenstelen. Onder de paraplu (Remko) en met de oranje regencape die ik nog van de Olympische spelen in London heb overgehouden, togen we naar het Kasteel. Het is een vijf verdiepingen tellende Donjon en is de oudste van Japan. Was mooi om dit Kasteel te kunnen doorlopen (ook fijn natuurlijk omdat het regende!) Na het bekijken van de Donjon zijn we ook nog even het Museum van Matsumoto binnen gelopen (zat bij de prijs in en het regende dus wat wil je nog meer.....) Hier was een en ander te zien aan Japanse Folklore.

Na een uur of drie rondlopen werd het dan toch wel tijd om aan het ontbijt te gaan. Wij weer naar ons favoriete koffietentje (Tully's) voor een heerlijke griekse yoghurt met vers fruit en onze favoriete koffie. Het bleef maar regenen maar toch nog even de winkelstraatjes doorlopen en een tempel bezocht. Om half 3 zouden we met de trein vertrekken naar Takayama maar het was 12 uur toen we alles wel zo'n beetje gezien hadden en de regen maakte het er ook niet beter op. Dus

marumo Inn, Matsumoto

op naar Marumo Inn om onze tassen op te halen en naar het station om te kijken of we een paar treinen eerder konden vertrekken. Overleggen bij de ticketoffice dus en ja hoor het kon. Nieuwe kaartjes gekregen en weer een overzicht van welke treinen..... was het dezelfde als die we eigenlijk al hadden..... Bleek de mevrouw de verkeerde te hebben uitgedraaid dus alsnog alles ombouwen en konden we toch om 13 uur vertrekken, wel een andere route maar nu zouden we om 5 uur in Takayama aankomen en niet pas om half 8. We moesten wel 3 keer overstappen, namelijk van Matsumoto naar Tajimi, naar Mino-Ota om vervolgens in Takayama aan te komen. Deze keer niet met de Shinkansen maar met 2 exprestreinen en een lokale trein, ook weer een belevenis. De laatste twee waren dieseltreinen.

Om 17.15 uur (eigenlijk 10 min te laat....) aangekomen in Takayama en

Rikshaw Inn, Takayamadirect onze nieuwe slaapplek opgezocht. We verblijven 2 nachten in Rickshaw Inn. Ook weer een traditioneel hotel, Ryokan, alhoewel de bedden wel gewone matrassen zijn die dan wel weer op de grond liggen. Wij zitten ook weer op de grond te typen nu. Even alle berichtjes gecheckt (ook hier weer Wifi op de hotelkamer) en vervolgens op zoek naar een restaurant voor ons avondmaal. Na geld te hebben gehaald een restaurant binnen gewandeld maar daar hadden ze alleen nog noedels en daar hadden we geen zin in.

hapjes TakayamaEven verderop zat een klein restaurantje waar bij elke tafel een soort van gasbrander met gaas erbovenop stond. Wij zijn natuurlijk nieuwsgierig dus zijn hier gaan eten. Je kan dan vlees uitzoeken, groente erbij en natuurlijk rijst. En ja, je moet zelf je maaltje bereiden maar dat mag de pret niet drukken. Het vlees en de groente bak je dan op die brander. Het vlees was echt weer super lekker, groente, salade met bacon en rijst natuurlijk ook. Nadat alles weer was opgepeuzeld, weer terug naar het hotel. Morgen maar eens wat later opstaan, we hebben de hele dag de tijd om Takayama te verkennen. Morgen dus weer verder!!

1. Anne Marie Wellen:
    26 juli 2016
    Wauw, wat maken jullie een mooie reis. Ik ben erg onder de indruk. Nog een hele fijne vakantie
  2. Ingrid:
    27 juli 2016
    Gaat helemaal goedkomen met jullie....leuke schrijfstijl heb je. Kunnen echt meegenieten!
  3. Anne:
    27 juli 2016
    Mooi verhaal knap hoor ben zelf heel slecht daar in .