Naar Shibuya, Koishikawa Korakuen en rondom Tokyo Dome

2 augustus 2017 - Tokyo, Japan

Vanochtend ook nog weer een kleine aardbeving gehad, was ook weer zo over dus geen paniek! Daarna weer in slaap gevallen en om 10 uur door Remko wakker gemaakt. Dat wakker worden was wel even een dingetje, wallen van hier tot Tokyo onder mijn ogen maar goed, je wilt wat zien dus vooruit met de geit!

Na douchen en aankleden op zoek naar een ontbijtje. Vorig jaar bij de Tully's altijd lekkere yoghurt met fruit etc erin gegeten, helaas was dat nu uitverkocht. Dan maar pancakes met stroop, boter en slagroom. Kunnen we de hele dag op teren. Een lekkere cappuccino erbij en ons ontbijt was weer compleet. Daarna met de metro naar IMG_5140Shibuya. Volgens Remko is daar een grote platenzaak en een grote speelgoedzaak te vinden. Die hadden we dan ook snel gevonden met behulp van google maps en onze eigen wifispot, die we gisteren op Haneda Airport hebben opgehaald. Super handig, altijd internet bij de hand! Lekker even rondgekeken in de platenzaak en natuurlijk in de speelgoedzaak een mini papieren uitvoering gekocht van de gouden tempel van Kyoto. Moet hem nog wel zelf in elkaar zetten als ik straks thuis ben en dat wordt met een gepriegel maar dan heb je ook wat! Nijntje is hier ook heel populair en was dan ook volop te koop hier!

Daarna de metro gepakt naar Koishikawa Korakuen. Wilden we vorig jaar al naartoe IMG_5212maar waren toen te laat, gaan namelijk om 5 uur dicht. Nu keurig op tijd. Het is een prachtige tuin aangelegd in opdracht van de Tokugawa familie. Het is een van de oudste Japanse tuinen die er in Tokyo zijn. Er zijn hier allerlei landschappen van Japan in miniatuur te zien. Zo was er ook een rijstveldje aangelegd omdat de opdrachtgever wilde dat zijn vrouw leerde hoe veel werk de boeren hieraan hadden. Die vrouw was namelijk met een gouden lepel in de mond opgevoed en dat leek hem een goede les voor haar. Slimme jongen die echtgenoot!

IMG_5260Na het rondlopen in de tuin weer teruggewandeld naar Tokyo Dome en omgeving. Hier is namelijk ook een soort van permanent kermis en die was nog veel groter dan wij vorig jaar gezien hadden, hij liep nog een heel stuk door. Maar voordat we dat gingen bekijken, eerst nog even bij de Starbucks een cappuccino en een caramel machiatto scoren. Er was schijnbaar ook nog iets te doen in de dome, rijen mensen, wat daar zijn we niet achtergekomen maar we vermoeden een basketbalwedstrijd.

Na het rondlopen op de kermis weer met de metro terug naar de omgeving van ons IMG_5119hotel. Ook nu weer in een zijstraatje gegeten, sushi deze keer. Vers van het mes klaargemaakt door de chef bijna aan onze tafel. Was erg lekker. Nu zijn we weer terug in ons hotel. Het is een erg net hotel, met vriendelijk personeel. Kamer is een beetje aan de kleine kant maar wel super luxe dus helemaal prima! Zo nog even lekker lezen, plannen maken voor morgen. Moeten in ieder geval de treinkaarten ophalen op Tokyo Station!

1. Bep Kemper:
    2 augustus 2017
    Klinkt allemaal super!
  2. Marian Duppen:
    2 augustus 2017
    Leuk! Hoop wel, dat de zon er weer bij komt, worden de foto's wat lichter. Is jullie hotel aardbevingsbestendig?
    En wat dat huisje betreft, Edith, prachtig natuurlijk, maar wanneer wil je dat doen? Dat kan toch alleen als je gepensioneerd bent. Je hebt een veel te druk leven, toch.