Naar Higashi Hongan-ji

14 oktober 2023 - Kyoto, Japan

Vandaag lekker uitgeslapen en na een ontbijtje op de kamer, gelopen naar Higashi Hongan-ji. Dit tempelcomplex zijn we in al die jaren steeds voorbij gereden of voorbij gelopen. Het ligt vlakbij Kyoto station maar we waren er nog nooit geweest. Vandaag dus wel en het is een prachtig complex. Je kan er ook doorheen lopen, wel je schoenen uit natuurlijk die je dan meeneemt in een plastic tasje zodat je bij het uitlopen van het 2e gebouw ze weer kan aandoen. Je kan ze natuurlijk ook laten staan bij de het eerste gebouw maar ja, dan moet je weer een stukkie terug. Binnen mag je helaas geen foto's nemen. Maar het was echt prachtig.

Daarna even koffie gedronken en vervolgens op missie 5 (of is het 6) ik ben de tel een beetje kwijt. Helaas is deze missie een beetje mislukt. Nou ja, de winkel wel gevonden maar niet gevonden wat we zochten in de winkel. Nu heb ik gelukkig er al een heel kleintje kunnen scoren dus daar doen we het dan maar mee.

Met de metro heen en weer dus naar de winkel en bij terugkomst bij Kyoto Station gelopen naar Yodabashi waar je van alles kan lopen, kleding, koelkasten, camera's maar vooral ook speelgoed en vooral ook modeltreintjes dus daar nog even gekeken. In eerste instantie leek het erop dat ze geen speelgoedafdeling hadden in deze Yodobashi maar uiteindelijk wel gevonden. En als je hier in Japan als hobby hebt om vliegtuigjes te bouwen dan kan je je hart ophalen. Keus te over! Zelfs doosjes waarmee je de modeltjes nog mooier kan maken.

Daarna naar het hotel gelopen, de voetjes zijn een beetje moe. Straks en hapje eten en dan morgen onze laatste echte dag in Kyoto.

Helaas lijkt het erop dat het de rest van de dag en morgen zal gaan regenen maar wie weet hebben we mazzel.