En we gaan met de trein naar..... Kyoto!!!

31 juli 2019 - Kyoto, Japan

Vandaag een rustig reisdagje. De dag geopend met een heerlijk Japans ontbijt met zalm, rijst, en allerlei bijgerechtjes, heerlijk. Daarna lekker nog even genieten van de onsen en de koffer ingepakt. Om 10 uur uitchecken en met de bus naar Odawara. Onze trein vertrok om 14.08 naar Kyoto dus we hadden nog even de tijd dus getogen naar een van de koffietentjes tegenover het station en daar lekker relaxed wat gelezen en ondertussen koffie en andere dingen genuttigd.

Rond 1 uur naar het station gelopen en nog even in de wachtkamer op het station gewacht waarna we om op tijd naar het perron zijn gelopen. Reizen met de Shinkanzen is toch elke keer weer heerlijk. Onderweg stapten er nog Nederlanders in de trein die natuurlijk niet doorhadden dat wij ook uit NL kwamen. Een van die reizigers riep in eens Hoer door de trein en later ook nog even in het Engels, waarom? Ik zou het niet weten.....

Bij aankomst in Kyoto eerst even onze reis voor zondag naar Kumamoto geregeld en daarna op zoek naar de bus die ons naar ons hotel in Kyoto kon brengen en naar een zoeken hem snel gevonden. Ook het vinden van ons hotel ging vlot (leve google maps!) Het is echter meer een soort van appartementen hotel met keuken, wasmachine etc en natuurlijk ook twee comfortabele tweepersoonsbedden.  We hebben ons geinstalleerd en vervolgens op zoek gegaan naar een supermarkt en die ook weer met google maps snel gevonden. Daar we een magnetron hebben in ons appartement vandaag een magnetronmaaltijd gehaald en dat smaakte prima. Ze hadden bij de eerste supermarkt geen muesli dus nog even naar een andere gelopen maar hier heb je bijna op elke hoek van de straat wel een supermarktje dus dat was snel gevonden. Remko vond daar ook nog een krant van AKB48 dus die moest ook meer naar huis.....

Zo lekker slapen en morgen weer een dag voor de boeg met een bezoek naar het Kyoto treinmuseum,  ik ben benieuwd!