Gehobbeld naar Nha Trang....

20 augustus 2018 - Nha Trang, Vietnam

Vanmorgen 6 uur de wekker want om half 8 vervolgden we onze reis naar Nha Trang. Een weg vol hobbels en bobbels en de chauffeur heeft een beetje moeite met op tijd hierop anticiperen dus klotsten wij ons een weg naar Nha Trang. Onderweg prachtige plaatjes gezien, de omgeving hier is echt prachtig. Het schijnt dat veel reizen dit gebied overslaan maar wij dus niet. Van zandkusten tot rotskusten en alles wat daar tussen ligt. Met prachtige eilanden voor de kust, kortom het gehobbel toch wel waard. alhoewel ik me af en toe afvroeg of we wel heelhuids aan zouden komen maar we hebben het gered.  Onderweg kregen we de keuze om langs de snelweg een kopje koffie te doen en dan een half uurtje te relaxen in hangmatten of een kopje koffie aan de kust te doen. Uit de beschrijving hadden we begrepen dat het een van de mooiste stranden zou zijn van Vietnam dus wij kozen voor het laatste.... Ook die weg er naar toe was erg mooi. UIteindelijk geen koffie gedronken maar een frisdrankje ging er ook wel in. Uiteindelijk waren we rond 12.30 uur in Nha Trang en werd er een beetje gezocht naar ons hotel maar ook dat werd gevonden. Het ligt een beetje in een achterafstraatje en heet de Balcony Hotel en balkonnen die hebben ze. Nadat we eerst afscheid met benodigde fooi hadden genomen van de chauffeur en van Loc togen we naar onze kamers. Tenminste ik dacht dat ik een 1 persoonskamer zou krijgen en dat heb ik ook alleen kreeg ik er complete woonkamer en keuken erbij cadeau en dat op de 17e verdieping. Het lijkt wel een penthouse!!Na even de spullen op de kamer hebben gezet togen we naar het strand om even wat te gaan eten. Nu schijn je hier ook krokodil te kunnen eten maar dat heb ik maar niet gedaan. Na de lunch nog even op geldjacht. Denise en Chantal moesten pinnen en Denise ging met haar ING-pas pinnen. Nou was mij dat van de week niet gelukt en later bleek de ING eigenhandig mijn pas van wereld weer op europa te hebben gezet dus was het wel even spannend of het Denise zou lukken. Je raadt het al: ook bij haar hadden de lieverds van de ING haar pas op ...... Europa gezet. Blijkt dat ze bij een update dat hebben veranderd en iedereen die toen wereld had aanstaan daarbij stond hij nu weer uit. In de avond lukte het gelukkig wel. We hebbben beiden toch maar even met de ING geappt dat we hierover not amused waren!!!Na de lunch terug naar het hotel om op de 20e verdieping te gaan zwemmen. Water was heerlijk, de spelende kinderen iets minder, gingen steeds voor onze ligbedjes bommetjes maken maar ja, kinderen en water, je kan het ze ook niet kwalijk nemen. Opvallend trouwens hoeveel Russen hier zijn, alles is er ook op ingesteld. De menukaarten zijn in het Russisch, reclameborden zijn in het Russisch, op straat wordt je door Vietnamezen die iets van je willen in het Russisch aangesproken, zelfs de muziek in het zwembad is Russisch, Moskouse nachten of hoe dat nummer ook heet kwam ook nog voorbij!
Rond 7 uur maar eens op zoek gegaan naar geld en naar een hapje eten. Hapje eten dus zo gevonden, geld gaf wat meer problemen maar dus uiteindelijk ook opgelost.... Hoop niet dat er meer mensen in de Wereld dit probleem hebben gehad.
Nu terug op mijn penthouse en morgen weer vroeg op. Om 8 uur is onze nieuwe gids in ons hotel om met ons te overleggen over het programma. Ik wil heel graag naar Long Son Pagode en Chantal en Denise willen mee dus gaan we morgen vragen of we daar naartoe kunnen aangezien we de ochtend in principe zelf mogen invullen en we over 2 dagen aan het strand bij Phan Thiet zullen liggen in een heerlijk resort! In de middag vertrekken we dan naar Dalat waar we een nacht zijn en dan dus naar het Beach Resort in Phan Thiet. Morgen weer meer....

1. Hans Otten:
    20 augustus 2018
    Het zijn toch Brabantse nachten?
  2. Dominique:
    20 augustus 2018
    Leuk weer te lezen, ik kijk elke dag uit naar een nieuw verslag :).
    als je genoeg tijd hebt morgenochtend, raad ik je aan om met taxi naar long son pagode te gaan, en daarna met de taxi naar de hindoeïstische tempel thap ba ponagar (noord na trang, deze tempel zit je ook vlak bij de oude haven). Of andersom. Beiden te zien is echt de moeite waard! Bij de ponagar heb je aan een uur voldoende , bij de long son min. Een uur schat ik in.
    Veel plezier!
  3. Esther Kunstt:
    21 augustus 2018
    Hoi Edith, ben heel blij met je leuke beschrijvingen elke dag! Beetje mee op reis op deze manier!
  4. Marian Duppen:
    21 augustus 2018
    Weer genoten van je verhaal en je foto’s.