Van Himeji naar Kobe en de berg op....

14 augustus 2017 - Kobe, Japan

Om half 9 ging de wekker vanmorgen want om 10 uur moeten we dit gasthuis uit. We hebben hier de enige 2 persoons privé kamer, de anderen die hier logeren, liggen op een slaapzaal, lucky us!! Lekker even douche, oeps handdoeken niet bij de prijs inbegrepen.... Gelukkig heb ik een badhanddoek mee, dat scheelt weer. Huren kost maar 100 yen (= 77 cent) dus waar hebben we het eigenlijk over... Maar goed, eigen handdoek gebruik, heb ik hem niet voor niets meegesleept hier naar toe.

DSC_4067Onderweg naar de trein nog even een ontbijtje en drinken gescoord en hups, in de trein, ook zo gevonden, hups, naar het hotel, ook zo gevonden. Oeps, verkeerde Sunroute Hotel?!??!? Huh, zijn er dan meerdere in Kobe? Ja dus. En wij stonden bij het verkeerde. Je hebt het Sunroute Hotel Kobe en je hebt het Sunroute Hotel Kobe Annessa.... en daar moesten wij zijn. Dus weer terug naar het treinstation (lekker slepen met de koffers) en naar de metro die ons tot vlakbij het goede hotel brengt. De gastvrouw was zo vriendelijk om zich nog te verontschuldigen dat we naar het andere hotel moesten terwijl ik de fout had gemaakt.

Op het metrostation aangekomen is het altijd even kijken welke metro, welke lijn, hebben we de goede etc. Uiteindelijk in degene gestapt die wij dachten dat het moest zijn en daar het volgende station ook de juiste naam had, waren wij blij. Leve Google Maps! Bleek wel dat we 1 station voor ons station over moesten stappen op een andere trein. Iedereen liep naar buiten en wij bleven zitten (google Maps zei dat we moesten blijven zitten), totdat de treinbestuurder aangaf dat wij er toch ook echt uitmoesten. Toen toch even vertwijfeling, welke trein nu? En dan is het altijd fijn als mensen je zien twijfelen dat ze even komen vragen of ze kunnen helpen, of ze nou Engels spreken of niet. Dus ook nu weer werden we geholpen door een mevrouw die bijna geen Engels sprak maar met aanwijzen kom je een eind. Uiteindelijk kwam er ook nog een goed Engels sprekende meneer bevestigen wat van de vrouw al begrepen hadden. Uiteindelijk ook snel het juiste hotel gevonden. Koffers ingecheckt, wij moeten nog even wachten tot 13 uur dus op naar de Kabelbaan!

DSC_4084Met de Kobe Nunobiki Herb Gardens & Ropeway kan je de berg op en heb je een prachtig uitzicht over Kobe, tenminste dat stond in het boekje. Wij een stukje gelopen naar de metro en met deze metro naar het Station Shin Kobe. Gelukkig waren er bordje met kabelbaan dus dat was redelijk snel gevonden en met de lift konden we naar boven. Ook nu weer een behulpzame mevrouw die voor ons al de juiste liftknop had ingedrukt. Wij lopen achter haar aan de lift uit waarop zij gebaart dat we nog 1 hoger moeten. Uiteindelijk ingang gevonden en kaartje uit de automaat gehaald. Wel een retourticket gekocht want zo langzamerhand doen de beentjes wel een beetje zeer en zijn we een beetje vermoeid. Naar boven een prachtig uitzicht over Kobe en in de verte zie je ook Osaka liggen, onze bestemming morgen.

DSC_4098Op het hoogste punt wat rond gelopen en mooie foto's gemaakt en toen terug gelopen naar het middelste station van de kabelbaan via een prachtig laantje door de kruidentuinen met allerlei heerlijke geuren. Bij de kas van dit complex een ijsje gegeten en een rooslimonade, heerlijk vris! We waren eigenlijk op zoek naar een bakkie koffie want dat hebben we vandaag nog niet gehad. Maar dit was ook erg lekker. Daarna het middelste station opgezocht en ons weer naar beneden laten vervoeren, heerlijk! En wederom een prachtig uitzicht!

Daar we toch echt wel toe waren aan koffie en bij het Sannomiya Station zou een Starbucks zitten dus dat leek ons wel wat. Met de metro dus daar weer naartoe (goh, waren we daar net ook niet om naar verkeerde hotel te lopen) Bij het uitlopen van zo'n station kan je kiezen uit veel verschillende uitgangen. In dit geval hebben we er maar een gekozen en ..... de Starbucks beet ons bijna, hoewel we er bijna vanaf waren gelopen. Heerlijk cappuccino en caramel machiatto gedronken met een jus (Remko) en een cinnamonrole (Edith) erbij. Daar knapt een mens van op. Het was inmiddels half 5 dus op naar ons hotel en dus weer op zoek naar de juiste trein dan wel metro. Ook dat toch wel weer redelijk snel gevonden en ook nu een snellere uitgang gevonden naar ons hotel en ingecheckt. Nu lekker even luieren op de kamer en zo een hapje eten (super kamer met heerlijke bedden!) en morgen naar Osaka waar we weer 2 nachten verblijven. Dat is prettig want dan hoeven we niet en te reizen en te bezienswaardigheden bezoeken op dezelfde dag, tja we worden tenslotte ook een dagje ouder.....

1. Marian Duppen:
    14 augustus 2017
    Weer een leuk verslag. En wat een aardige mensen zijn de Japanners, zo behulpzaam. Ik kan me heel goed voorstellen, dat jullie iets vermoeid raken en de benen gaan voelen. Jullie leggen heel wat kilometers af en ook nog vaak klimmend. Veel plezier nog en rustig aan.