Van Hiroshima naar Beppu

5 augustus 2016 - Beppu, Japan

Inmiddels hebben we helaas Hiroshima alweer verlaten. Vanmorgen nog een afscheidscadeautje van de hoteleigenaresse gehad met de foto die zij gister van ons gemaakt heeft voor de Ryokan Sansui. We hangen daar dus nu aan de wand. Alle wanden in de gangen in deze Ryokan hangen namelijk vol met foto's van iedereen die hier de afgelopen tijd is geweest, grappig!

Hiroshima StationVanmorgen dus eerst met de tram 2 naar Hiroshima Station. Daar de trein geboekt naar Beppu bij het Ticket Office. Eerst naar Kokura met de Shinkansen, wat gaat dat ding toch snel. In minder dan een uur in Kokura aangekomen en op zoek naar de volgende trein, ditmaal een limited expres naar Beppu. Na anderhalf uur aangekomen en op zoek naar ons hotel. Deze keer niet in een keer gevonden, kaartje was een beetje onduidelijk en bovendien is de boulevard afgesloten, die zijn ze namelijk aan het renoveren, tenminste zo zit het eruit. Uiteindelijk na een paar keer vragen toch gevonden. Er stond Hotel Seikaisoh op de muur en wij waren op zoek naar Ryokan Seikaiso. We waren er al langs gelopen maar dachten dat dat niet moest zijn waar wij vannacht logeren, wij zouden namelijk in een Ryokan slapen vannacht. De laatste keer deze reis. Ik had hem al gegoogeld op Internet en het zag er echt van binnen als Ryokan uit dus.... Maar het bleek toch het goede hotel/Ryokan te zijn, gelukkig. We moesten nog wel even wachten tot 15 uur eer onze kamer klaar was. In andere hotels konden we dan naar een paar minuten al naar onze kamer, deze keer moesten we wachten. Om 15.15 uur ben ik maar eens gaan vragen of we nu toch echt naar onze kamer konden en dat kon gelukkig. Waarom de baliemedewerker ons niet gewoon zelf aangaf dat onze kamer klaar was, is mij een raadsel. Hij moest ook nog even bellen.....

Ryokan SeikaisohOnze kamer ligt op de 4e verdieping en aan zee dus de vraag was: hebben we zeezicht? En jawel hoor, we zitten in een riante kamer, weliswaar op de grond, zoals in elke ryokan. Bij de voordeur onze schoenen weer uit dat wil zeggen voor onze eigen voordeur! Dan met sloffen een klein halletje over, sloffen weer uit en dan de tatami op. Lage tafel natuurlijk maar waar zijn onze bedden???? Er komen 2 deuren op de kleine hal uit maar dat zijn het toilet en de prachtige badkamer met bad. Dus geen slaapkamer. Bij het lezen van de instructies die we meegekregen hadden bij de balie bleek dat de bedden s'avonds voor ons klaar worden gelegd in de woonkamer. Ben benieuwd of dat ook straks echt zo is en anders maken we ze zelf wel klaar!

Spullen op de kamer gezet, even uitgepuft en toen weer in de benenwagen op zoek naar de Hel van Beppu. Blijkt dat die toch nog een stukje verder liggen en aangezien het al 4 uur was en ze om 5 uur dicht gaan, niet zo handig om daar nu nog naar toe te gaan, volgens de mevrouw van de toeristeninformatie. Dan maar morgenochtend vroeg en alsnog onze reis naar Nagasaki omgeboekt naar 2 treinen later zodat we ons niet hoeven te haasten. Een van de redenen dat we naar Beppu gingen, was voor de hel dus dan gaan we ook naar de hel!

Daarna nog even gewandeld door de hoofdstraat van Beppu, koffie gedronken bij de Starbucks, hoe kan het ook anders en nog even het grote warenhuis doorgelopen op zoek ook naar souveniertjes voor het thuisfront.... Daarna naar de 7/11 voor ons avondeten en nu weer terug op de kamer om het blog en de foto's bij te werken en straks, hopelijk, de zon in de zee zien te zakken, hoewel het erg heiig is en we op het westen zitten dus is dat sowieso kansloos. Dan morgen maar kijken of ik hem op zie komen!

Om 21 uur kwam inderdaad het kamermeisje ons bed opmaken (zie video), dus we kunnen straks lekker weer slapen!

Morgen dus naar de Hel van Beppu, daarover morgen meer!