Hotel stoot je hoofd niet.....

25 juli 2019 - Tokyo, Japan

We logeren deze keer in Hotel Sardonyx Ueno, prima hotel, netjes en schoon alleen wel het kleinste kamertje van alle hotels die we de keren dat we in Tokyo waren hebben gehad. Overigens ook hier een subsonische wc dus de kleine kamer mag de pret natuurlijk niet drukken. Dit hotel ligt heerlijk centraal in Taito, metro om de hoek, Uenopark op loopafstand, Ameyokomark om de hoek maar ook dichtbij Akihabara, dus wat willen we nog meer!

Gisteravond gegeten bij Uenopark in een restaurant waar we de allereerste keer dat wij in Tokyo waren ook gegeten hadden. Het was er druk dus moesten we buiten op krukjes wachten op een plekkie. Het eten was weer heerlijk!!

Vannacht de slaap ingehaald van de afgelopen 2 dagen. Vanmorgen om 9 uur ontbeten, inbegrepen bij dit hotel, lekker pancakes gegeten met een bekertje bouillon; koffie, thee en sapjes in overvloed dus we konden er weer even tegen. Rond half 11 naar de metro getogen, op naar  Senso-ji om deze keer de Pagode zonder steigers te bewonderen. Het is en blijft een mooi tempelcomplex waar je door een straat met allemaal souvernirwinkeltjes loopt aleer je bij het complex zelf bent. Daarna zijn we naar de rivier Sumida gelopen om daar bij Tully's een lekker bakkie koffie en mangojuice te nuttigen met uitzicht op Tokyo Skytree. Helaas kreeg ik Remko niet zo gek om daar naartoe te lopen en naar boven te gaan. Het was ook een beetje heiig (en ik ben zelf ook niet zo'n hoogteheld) dus niet getreurt.

Besloten om terug te lopen (circa 40 minuten) en dan kom je langs het winkels waar alleen maar huisaltaren-benodigdheden te koop zijn en vervolgens ook langs het winkeldistrict waar alleen maar keukenspullen te koop zijn. Dat zie je in Azie wel vaker, winkels van hetzelfde soort bij elkaar, altijd handig....

Aangekomen bij ons hotel nog gebruik gemaakt van de voucher van het gratis welkomstdrankje (je bent tenslotte Hollander of niet!!)

Nu even chillen op de ieniemini-kamer en straks een hapje eten.....waarschijnlijk in Akihabara, gewoon omdat dat kan....

1. Bep Kemper:
    25 juli 2019
    Klinkt allemaal weer prima! Veel plezier nog!
  2. Marian Duppen:
    25 juli 2019
    Jullie zijn meteen weer helemaal thuis daar. Er zijn in Tokyo geen verrassingen meer voor jullie, zo lijkt het. Heerlijk moet dat zijn, je voelen als een vis in het water. Heel veel plezier nog de komende weken. We genieten weer van je verslag.
  3. Dominique:
    25 juli 2019
    Leuk om jullie weer te volgen via je reisverslagen! Veel plezier, maak er weer een supermooie reis van! X