Een lange, lange, reis

24 juli 2019 - Tokyo, Japan

Op dinsdag 23 juni vertrokken we voor de 3e keer naar Japan, dat heerlijke land waar nog zo veel meer te zien is. Om half 5 was Margot zo lief om ons naar schiphol te brengen en om 7 uur vertrok ons eerste vliegtuig richting Wenen. Het regelen van deze reis begon al in oktober 2018 maar het heeft wat voeten in de aarde gehad om uiteindelijk vooral ook de terugreis geregeld te krijgen. Na een eerste vluchtverandering in december, waar ze ons vanaf Frankfurt wilde laten vertrekken om 17 uur terwijl we pas om 19 uur zouden landen vanuit Tokyo met een hoop heen en weer gebel tussen mij, mytrip.com en ANA, kwam er nog een in juni waarbij we terug via Munchen zouden vliegen, vervolgens werd die ook weer gecanceld (door wie blijft een raadsel), stond er ook heel lang geen vlucht vanaf Frankfurt naar Amsterdam maar uiteindelijk kwam het toch nog goed (vooral toen ik afgelopen donderdag wederom ging bellen en ze zeiden: wellicht moeten we dan nu toch ANA gaan bellen omdat het nu toch wel prioriteit heeft.....En wat het eind van dit liedje: we hebben gewoon de vluchten die we in oktober al geboekt hadden!!!!

Enfin, we hadden dus een stopover op Wenen. Dan denk je: grote stad, groot vliegveld maar nee, vergeleken met Amsterdam een klein duimpje en dus ook niet zo druk. Ons vliegtuig naar Tokyo vertrok om 12.05 uur dus nog even een kopje koffie gehaald. We vlogen nu ook echt met ANA dus meteen in Japanse sferen.... Verder prima vlucht met af en toe hobbels in de weg en prima plaatsen namelijk vlak achter premium economy en dus meer beenruimte. Van slapen komt toch wel weinig maar ik heb in ieder geval de film Dombo gezien. Om 6.50 geland op haneda (1.30 NL-tijd) en eerst maar even de pocket WIFI opghaald bij de bali van JAL waar het almachtig druk was.

Om niet in de spits gebruik te hoeven maken van de metro daarna meer waar een cappucino gescoord op vliegveld om vervolgens twee nieuwe pasmo-kaarten (de OV-chipkaart van Japan) te scoren bij de machine. Daarna met de monorail en de Yamamotolijn naar ons hotel en dat eigenlijk ook snel gevonden. Ligt ook in de wijk die we goed kennen, namelijk Ueno. Helaas kunnen we pas om 15 op de kamer dus zijn we naar Uenopark gelopen en hebben daar het National Museum of Nature en Science bezocht. Vooral veel over de de natuur gezien en wat minder de Science maar wel mooi om te zien. Rond 12 uur uitgekeken en toen bij de Starbucks wederom een koffie gescoord. Rond 2 teruggelopen naar het hotel en gelukkig kunnen we nu wel op de kamer dus nu een klein tukkie en dan rond 7 een hapje eten. Hoop dat ik vannacht goed kan slapen want ben best wel moe....