Van Kawasaki naar Fujikawaguchiko

21 augustus 2017 - Fujikawaguchiko, Japan

DSC_4531Vandaag dan op naar Mount Fuji, nou ja, we zitten in de buurt maar het is de vraag of we hem in vol ornaat te zien krijgen. Rond 10 uur vertrekken we uit ons hotel in Kawasaki. Eerst met de local train naar Tachikawa. Daar aangekomen hadden we nog even voordat om 11.53 uur onze trein naar Otsuki vertrok. Voor deze trein hadden we besproken plaatsen maar was het kortste stuk van de reis. Gisteren bericht gehad dat we om 3 uur vlakbij het station van Kawaguchiko zouden worden opgehaald. Dus toen we in Otsuki moesten kiezen tussen de local, zeg maar stoptrein, of de express, zeg maar intercity, en de eerste goedkoper was dan de tweede was de keuze snel gemaakt (echte Hollanders!) Om 13.09 uur zou de stoptrein vertrekken, het werd ietsje pietsie later (dus niet alle treinen rijden stipt op tijd....) Onderweg prachtige uitzichten gezien en op het laatste stuk ook zicht op Fuji San maar helaas in wolken gehuld dus niet in zijn volle glorie nog kunnen aanschouwen.

Rond 14.15 uur waren we op het station van Kawaguchiko en zijn we naar de Lawson supermarkt gelopen waar we werden opgehaald. Even voor tweeën kwam onze chauffeur eraan. Hij gaf nog aan dat het restaurant in de buurt van het hostel (of in het hostel zelf, dat kon ik niet helemaal verstaan) dicht was dus dat we beter eten bij Lawson konden halen. Nu hadden we dat al gedaan want beter meer verlegen dan om verlegen..... Morgen hebben we hier wel een lekker ontbijt, tenminste dat hoopten we dan maar want dat hadden we niet meegenomen.....

Na ongeveer een 20 minuten rijden langs het Kawaguchikomeer, wat een schitterende omgeving (lijkt een beetje op lago majore), kwamen we bij E-joy aan. En wat bleek: we waren vannacht de enige gasten! Een heel hostel voor ons alleen! Morgen schijnen er wel meer mensen te komen... De chauffeur was ook de beheerder of wellicht ook eigenaar van het hostel en heeft ons van alles uitgelegd over wat we kunnen doen hier. Morgen in ieder geval een vaartocht op het meer en naar boven met de kabelbaan naar Mount Tenjo-yama en hopen dat de enige berg waarom we hier naartoe zijn gekomen ook zich wil laten zien....Wij gaan ervoor duimen....

Na even op de kamer te hebben gebivakkeerd lekker de ramen en broodjes opgepeuzeld en nog even instantkoffie gemaakt en nog even lekker gelezen beneden in de lounge. Het is nu al helemaal donker dus terug op de kamer. Morgen om 9 uur ontbijt dus dat wordt een vroegertje....