Odaiba!

26 juli 2019 - Odaiba, Japan

Vandaag de wekker weer op 8.15 uur gezet, keurig afgegaan en netjes uitgezet en je raadt het al: doorgeslapen. We werden om 9.15 wakker!! Heel snel iets aangeschoten zodat we toch nog het ontbijt konden halen, toast met scrambled eggs, bacon en een beetje salade.  Vervolgens rustig wakker geworden tijdens het ontbijt. Daarna weer terug naar de kamer en even lekker douchen etc.

We hadden al besloten dat we vandaag naar Daiba zouden gaan. Daiba betekent versperringen en in 1850 had het toenmalige shogunaat daiba opgeworden in de haven van Tokyo zodat schepen van buitenlanders Tokyo niet kunnen binnenvaren. Het eiland Daiba ligt als het ware als een versperring in de baai van Tokyo en is dus daar naar vernoemd. Voordat we daar naartoe gingen eerst even langs Tokyo-station om onze JR-railpasses in orde te maken en alvast de reis naar Hakone voor zondag te regelen.

Om op Daiba te komen neem je bij Shinbashi station de Yurikamome-monorail, echt een spectaculaire rit vooral omdat je over een hoge brug gaat en om dit hoogte te overbruggen maakt de trein een wijde bocht om hoogte te winnen. Er zijn vele dingen te zien op dit eiland; wij hebben vooral rondgelopen bij het Fuji TV gebouw, het ziet er heel futoristisch uit. De omgeving wordt ook al in gereedheid gebracht voor de Olympisch spelen van 2020. Er zijn grote winkelcentra en allerlei andere attractie zoals een groot reuzenrad en een museum voor auto's uit de jaren 50, 60 en 70.

DE2F70CD-A3BC-4F91-8417-F398095E28EA

Bij het verlaten van de monorail wordt je eerst getrakteerd op een prachtig uitzicht, alleen daarvoor is een tripje naar de eiland de moeite waard. Ook word je een beetje schizofreen en waan je je een beetje in New York omdat er een (kleine) replica staat van het Vrijheidsbeeld. Daarna zijn wij het eerste warenhuis Aquacity binnen gelopen op zoek naar koffie (bij de Starbucks) en de officiele winkel van de OS 2020 om een eerste souvenir te scoren. Helaas zullen wij er namelijk volgend jaar niet bij zijn in Tokyo, iets met gekke eisen een paar jaar geleden van KNZB en NOCNSF om je al synchroonzwemster te plaatsen (zijn nu andere tijden) Daarna doorgelopen naar het volgende warenhuis en daar staat achter een supergrote Mecha (grote robot) uit de serie Gundam.

BD3CED65-4035-4CD6-A8D4-1427045DF04E

Indrukwekkend om te zien. Vervolgens doorgelopen naar Venusfort. Daarin een museum voor wat oudere auto's en bovenop staat een heel groot reuzenrad. We wilden nog naar het museum voor wetenschap en innovatie maar helaas stond daar een superlange rij dus daar hebben we maar vanaf gezien. Rij stond namelijk in de zon en ook hier is het lekker warm. Inmiddels was het al een uurtje of half 5 dus de Yurikamome-trein weer genomen naar Shinbasi en onderweg video's geschoten van het traject. Vervolgens met de Yamamotolijn naar Akihabara. Daar eerst een kop koffie en ik een Tapioca shake met aardbeien. Er zaten ook lekker andere bolletjes in, kon niet helemaal thuisbrengen hoe en wat. Gister namelijk modeltreinen gezien in deze winkel en Remko had nog een bepaald stel nodig maar helaas daar niet te vinden en ook in een andere Hobbywinkel in Akihabara niet; uitverkocht. Aan het eind van de vakantie kijken we nog wel even of ze er dan nog zijn. Tenslotte eindigen wij onze reis ook weer in Tokyo.

Nu lekker chillen op de kamer en zo een hapje eten en dan lekker verder chillen met haakwerkje en iets te drinken en een lekker hapje onder hand bereik, het is tenslotte vakantie!