Van Nikko naar Nagano

7 augustus 2017 - Nagano, Japan

Narusawa lodge in NikkoVanmorgen rond half 8 opgestaan want om 9.15 uur kregen we een lift van de eigenaar van Narusawa Lodge waar we de afgelopen 2 dagen hebben gelogeerd. Hij bracht ons naar het station. Nu hebben ze er in Nikko twee, een JR-station en een station voor de locale treinen. We moesten naar de eerste maar de andere ligt er eerst dus wij zijn er daar uitgestapt en hoefden maar een klein stukje naar het JR-station te lopen. Het is gelukkig weer droog en dat bleef het ook de hele dag!

Met de locale trein van 10.09 naar Utsunomiya. Daar ging om 11.58 onze shinkanzen IMG_5555naar Omiya. Op het station nog even ontbijt gehaald en vervolgens een uurtje gewacht. Om 12.22 uur kwamen we aan op Omiya en om 12.30 uur vertrok onze shinkanzen naar Nagano. Krappe overstaptijd maar alles staat goed aangegeven dus geen probleem om de trein te halen. Rond 14 uur in Nagano aangekomen. Eerst even onze reis naar Kanazawa geregeld op het station. Er stond best we een rij maar na een half uurtje dat ook geregeld. Het Sun Rise Hotel ligt maar 3 minuutjes van het station af dus we hoefden nu niet lang te lopen. Ingecheckt en even gechilled op de kamer en vervolgens even teruggelopen naar het Station dat in een heel groot winkelcentrum ligt (of is het winkelcentrum om het Station heen gebouwd, het is maar  hoe je het bekijkt!) Lekker een cappuccino en caramel machiatto bij de Starbucks gehaald (ja, Evelien, het blijft lekker....) en daarna nog even het winkelcentrum doorgewandeld. Uiteindelijk Ramen met vleesin dit winkelcentrum ook een hapje gegeten. Dit keer ook ramen maar nu met vlees en ei, weer erg lekker. Ik wilde nog een ijsje maar daar toch maar vanaf gezien gezien de prijs.... Nu weer terug in het Hotel om lekker te lezen, te surfen (op het net) en dit reisblog te schrijven. Morgen gaan we naar Zenkoji tempel en waarschijnlijk nog een van de venues van de Olympische Winterspelen, bijvoorbeeld de M-wave. Straks kijken of we Paps en Mams nog via FaceTime te pakken krijgen.

1. Marian Duppen:
    7 augustus 2017
    Doe paps en mams de groeten van ons, dat is vanuit Japan toch specialer dan vanuit Naarden