Strand, zee, zwembad en een spa

23 augustus 2018 - Mui Ne, Vietnam

Vandaag redelijk uitgeslapen en om kwart voor 9 aan het ontbijt en dat was heel uitgebreid!!  Daarna zwempakkie aangedaan en een ligbed uitgezocht met zicht op zee en het zwembad in de achterhand, wat wil een mens nog meer. Nou ja, een cocktail eneven lekker lunchen is niet weg en rond 4 uur nog een cocktail nog lekkerder en vooral als het is: zeg maar nee want dan krijg je er twee oftewel happy hour dus 2 voor de prijs van 1 en dan kan je Chantal om een boodschap sturen want die neemt er dan gewoon 4 mee. Heeft ze alleen nog steeds niet haar Whisky  Sour gehad.... Maar morgen nog een kans tenminste als ze die voor 12 uur wilt drinken want dan vertrekken we van hier naar Ho Chi Minhcity! Na de heerlijke cocktails was het tijd voor onze Chill Out spa package die we gisteren hadden gereserveerd. Ik heb gekozen voor een hotstone masage en een manicure en we krijgen er ook nog een voetzoolreflexmassage bij. Eigenlijk mochten we ook in de stoomcabine maar gezien onze rode huid (nee hoor, we zijn niet verbrand) leek dat de dames van de spa geen goed idee. Enfin, echt nog nooit zo'n heerlijke hotstone massage gehad. Spa zuiver kan daar nog iets van leren!  Ook de voetzoolrelfexmassage (leuk woord voor scrabble) was heerljk ook al poeren ze met een stokje in je tenen en je voetzolen. Vervolgens gekozen voor de manicure (chantal en denise gingen voor de pedicure). Mijn nagels netjes bijgewerkt met kniptang en vijl en vercolgens in de lak gezet, gekozen voor rood want mooi rood is niet lelijk. Het was echt heerlijk en voel mij nu heel relaxed. Nog even vanavond gefacetimed met Margot en en passant kwam Stien ook nog binnen (bij Margot wel te verstaan) Margot gaat morgen lekker met vakantie en Stien komt op de lieve katten passen. Daarna het dorpje aan de weg hierachter even ingelopen voor een hapje eten. Helaas was mijn hapje niet zo smakelijk maar het toetje (pannenkoek met mango) en de Mangojuice was wel heel lekker. Na pinnen van geld (jaaaaa, de ING heeft de pas op wereld laten staan) en wat boodschapjes nu lekker in mijn bedje (nou ja, 1.60 bij 2 meter dus niet echt klein voor mij alleen met wel 4 kussens). Morgen om kwart voor 9 weer lekker ontbijten en dan nog even chillen bij strand, zee en zwembad voordat we dus om 12 uur richting Ho chi Minhstad vertrekken
PS: ik was heel relaxed totdat Denise me kwam halen: er zat een salamander in het zakje van de koekjes of ik dat even kon oplossen.... Enfin, ik hield de balkondeur open en Chantal werd de held want die bracht het zakje met de salamander naar buiten.... En er lopen er heel wat dus hoop niet dat er straks hier eentje loopt. Ze komen vooral af op de buitenlichten. Ik kijk nu al uit naar de Mekong Delta met mogeljke slangen en krokodillen hoewel die laatste naar het schijnt allemaal zijn opgegeten in de tijd dat de mensen aldaar veel honger leden maar we zullen zien....