Een reisje naar Kumamoto

4 augustus 2019 - Kumamoto, Japan

Vandaag van Kyoto naar Kumamoto gereisd, een reisje van een uur of 5. Hier aangekomen blijkt dat er nog veel schade is van de aardbeving in 2016. We kunnen morgen het kasteel alhier wel bekijken maar niet van binnen maar er zijn hier nog meer bezienswaardigheden! Aangekomen op het station natuurlijk eerst onze reis naar de volgende stop geregeld tenminste dat wilden we maar dat werd een ingewikkelde reis. De volgende stop zou namelijk Aso zijn met de prachtige vulkaan Aso maar ook hier is veel schade sinds de aardbeving van 2016 waardoor een deel van de treinreis per bus zou moeten geschieden, een reisje van ruim 3 uur. Als we daar naartoe zouden gaan zouden we ook de vulkaan niet op kunnen want ook daar is een dreigende  uitbarsting dus zouden we ook met de kabelbaan niet naar boven kunnen.....

Maar goed , eerst naar ons hotel in Kumamoto en dat zorgt voor een nieuwe slaapervaring namelijk slapen in een soort van capsulehotel. De prijs had ons natuulijk al het een en ander kunnen vertellen maar goed we slapen de komende 4 dagen dus in een stapelbed met een gordijn als deur! Wel hebben we ieder een kluis tot onze beschikking waar we onze spullen in kunnen bewaren. De sanitaire voorzieningen zijn top, het is zeg maar een luxe camping en heeft 1 voordeel: Je hoeft niet met je toiletrol over de gang want die hangen gewoon bij de luxetoiletten!

Nadat we alles hadden gestalt in de kamer even terug naar het station want we hadden natuurlijk een Starbucks gevonden dus lekker een bakkie leut en lekker buiten zitten. In eerste instantie dachten we nog: we pakken voor 2 dagen iets in de rugzakken en laten de koffers in het huidige hotel en gaan dan toch maar 2 nachten naar Aso maar gezien de reisduur en gezien het feit dat we dan eigenlijk niet zoveel gaan zien en waarschijnlijk daar lekker gaan luieren (ook fijn natuurlijk) toch maar gekeken naar een alternatieve bestemmming voor deze 2 nachten en het is Fukuoka geworden. Dat is een uurtje treinen hiervandaan dus goed te doen en we zijn er de eerste keer dat we in Japan waren 1 nachtje geweest dus vast nog wel iets te zien aldaar. Bovendien hebben we de vorige keer een leuk winkeltje daar gezien met porcelein en daar ook hele leuk dingen gekocht dus daar wil ik ook wel even naar terug. We gaan daarna wel naar Kagoshima en Miyazaki, een beetje een heen en weertje maar komt goed. We gaan eerst maar even op zoek naar een hapje eten en dan even luieren op onze "luxe" cabine!!

Welterusten!

1. Marian Duppen:
    7 augustus 2019
    Leuk, hoor, zo’n capsulehotel. Wat is dat nisje bij je bed: een luikje of kun je daar wat in leggen?