Van Kobe naar Osaka

15 augustus 2017 - Osaka, Japan

Vanmorgen lekker ontbeten in het hotel. We hadden blijkbaar met ontbijt geboekt dus dat was lekker. De yoghurtjes die als ontbijt al hadden gekocht konden dus mee in het koeltasje dat ik nog van De Dolfijn had gehad. Kwam die ook nog weer van pas. Er was van alles als ontbijt, rijst met allerlei smurries, vis, ei maar ook yoghurt met muesli, vers fruit, brood, croissants, jam en een soort witte yello wat heel lekker smaakte. Kortom rond een uur of 10 waren onze buiken weer vol en zijn we nog even op de hotelkamer blijven uitbuiken.

DSC_4108 (1)Om 11 uur moesten we toch echt onze kamer verlaten, op naar Osaka. Eerst de metro terug naar Sannomiya en daar de trein naar Osaka Station waar we moesten overstappen op de Osaka Loop line om uit te stappen op Shin-Imamiya Station. Na wat heen en weer gepraat toch de juiste weg weer naar ons hotel voor de komende 2 nachten gevonden. Dit keer een backpackers hotel met privé-kamers in Japanse stijl, oftewel slapen op de grond.... Natuurlijk konden we nog niet in onze kamer dus koffers in de lockerroom en wij op zoek naar...... koffie! Bij Station Tennoji bleek een S te zitten datDSC_4112 (1)was 1 station verder dus wij weer terug naar het treinstation en op naar Tennoji. Daar aangekomen bleek dit DE winkelwijk van Osaka te zijn. Overal waar je keer winkels, malls, en nog eens winkels/malls! Shop till you drop dus. Remko was blij dat zijn nichtjes niet mee zijn! Maar eerst lekker koffie bij onze favoriete koffietent met nog een jus en een mango-jus erbij. Daarna toch maar even de winkelcentra onveilig gemaakt en wat souveniertjes gescoord! Sommige gebouwen hier zijn zo hoog dat je al hoogtevrees krijgt als je alleen maar omhoog kijkt!

Rond 3 uur weer terug naar het hotel en onze kamer gekregen. Zo maar eens op zoek naar iets te eten en dan morgen sightseeing Osaka, waarschijnlijk het kasteel en het eilandje in de rivier maar dat is voor morgen....

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marian Duppen:
    15 augustus 2017
    Moeten we DHL al inschakelen voor de extra koffers die mee terug moeten?
  2. Bep Kemper:
    16 augustus 2017
    Als ik het zo lees word ik al moe, maar het is wel een heel mooie reis!