Thunderbird are go!! Oftewel van Kanazawa naar Kyoto

11 augustus 2017 - Kioto, Japan

Vanmorgen uitgecheckt uit ons hotel in Kanazawa. En voordat we de thunderbird in stapten natuurlijk eerst even een lekker cappuccino bij de .... Om 10.56 ging onze trein en we hadden het perron natuurlijk zo weer gevonden. De reis naar Kyoto duurde 2 uur en onderweg best leuke uitzichten ware het niet dat mijn buurman het gordijn de hele tijd dicht hield. De trein was druk dus woensdag bij het bespreken van de kaartjes hadden Remko en ik geen plaatsen naast elkaar maar plaatsen achter elkaar en niet bij het raam helaas. Maar de tijd kom je ook goed door met lezen en een spelletje empire spelen!

DSC_3768Aangekomen op Kyoto station (overigens een heel mooi, groot, modern, prachtig station) hadden we de bus eigenlijk ook zo gevonden (wel even wat werkoverleg gehad over taxi of bus maar uiteindelijk toch de bus geworden) Aangezien we alleen groot geld hadden, heb ik maar even geld gewisseld in een klein winkeltje waar ze brood verkopen. Lekker krentenbollen gehaald en een kleine baquette, die hebben ze hier dus ook.

Na een uurtje bussen kwamen we bij ons hostel aan. Het is een soort van Ryokan maar dan iets minder luxe maar daar doen we het de komende dagen gewoon mee. Je kan hier ook op een slaapzaal slapen maar wij hebben een eigen, ruime kamer dus ons hoor je niet klagen.

DSC_3774Daar het nog vroeg in de middag was (15 uur) toch nog even naar een nabijgelegen tempel gelopen. De naam wil nu even niet naar binnen schieten maar het was natuurlijk weer mooi en ook de tuin die erom heen lag het bezoeken waard, vooral het laatste deel met een grote overdekte brug over een grote vijver Helaas bleek bij het binnenlopen van het complex dat mijn fotokaartjes vol waren dus niet zo veel foto's van mij vandaag.

Daarna nog even boodschappen gedaan bij de Seven 11 en weer teruggewandeld naar ons hostel. Onderweg kwamen we ook nog een klein marktje tegen waar we nog even langsgelopen zijn. Nu weer terug in het hostel en kijken wat we morgen nog willen zien in Kyoto. Vorig jaar hebben namelijk de meeste hoogtepunten gezien maar er zijn er nog een paar maar daar over morgen!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Stien en Jaap,:
    11 augustus 2017
    Ja maar er is nog zoveel te genieten in Kyoto. Voor mij een feest der herkenning, wel al een hele lange tijd terug! Veel plezier!!!
  2. Yolanda:
    12 augustus 2017
    Vanochtend even achterstallig leeswerk gedaan van de reisverhalen. Wederom een mooie reis en leuk om zo te volgen.