Van Tokyo naar Nikko

5 augustus 2017 - Nikko, Japan

IMG_5521Vandaag een rustig reisdagje van Tokyo naar Nikko. Rond 10.45 uur verlieten we het hotel Tsubaki om eerst bij de Tully's te genieten van een cappuccino en een caramel machiatto. Daarna met de JR-trein naar Tokyo station. We waren daar natuurlijk veel te vroeg want om 13.12 uur vertrok pas onze trein naar Nikko. Eerst met de shinkanzen naar Utsunomiya en daar overstappen naar de locale trein naar Nikko. Natuurlijk alles weer stipt op tijd dus waren we rond 15 uur in Nikko. Vervolgens moesten we natuurlijk ons hotel vinden en daar helpt de meelopende wifi en onze iPhones met googlemaps heel goed mee. Het zou ongeveer 16 min lopen zijn maar wat er dan niet bij staat is: bergje op! Het was dus een hele toer om bepakt en bezakt met de koffers het bergje op te komen maar het is ons gelukt!

Ontvangen bij Narusawa lodge door een heel aardige goed engels sprekende IMG_5522Japanner die bij binnenkomst zei dat hij een telefoontje van ons vanaf het station had verwacht want dan was hij ons komen ophalen..... Hij had dat per mail via booking.com naar ons toe gestuurd. Tja, ik heb dat mailtje waarschijnlijk gemist.....Maar goed, hebben we onze workout ook weer gehad!!

De gastheer liet ons nog even zien waar alles in Nikko is en hoe we bij de verschillende bezienswaardigheden kunnen komen morgen. Er schijnen hier prachtige tempelcomplexen te zijn en daarom zijn we hier ook. Maar dat is voor morgen. Voor nu hebben we nog even boodschappen gedaan in Nikko (ja, ja het bergje weer af) en gegeten in een restaurantje. Soep met tofu, een burger van tofu en als toetje ijs met slagroom en een chocolade taartje....Die calorieën gingen er direct weer af op weg naar ons lodge want ja, we moesten natuurlijk ook weer het bergje op. Tijdens het lopen remko nog aangeraden met de twee tassen boodschappen biceps-oefeningen te doen maar helaas vond hij dat wat te veel van het goede.... Ik dacht twee vliegen in een klap!

Nu lekker in bed liggen en morgen weer vroeg op!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marian Duppen:
    5 augustus 2017
    Jullie zien niet alleen heel veel moois, maar zijn fysiek gezien ook heel goed bezig.
  2. Marian Duppen:
    5 augustus 2017
    Jullie zien niet alleen heel veel moois, maar zijn ook fysiek heel goed bezig. Over een paar weken staan er twee slanke dennen op Schiphol...
  3. Dominique:
    6 augustus 2017
    Leuk om jullie verhalen weer te lezen en jullie op jullie mooie reis te volgen! Veel plezier!