Naar Jordanie!

17 oktober 2021 - Amman, Jordanië

In de meivakantie in drenthe zag ik weer mooie advertenties voor reizen voorbij komen. Onder andere jordanie, het land waar indiana jones zulke mooie avonturen beleefdé.... Het was toen helemaal niet duidelijk of er wel gereisd zou kunnen worden naar wat verdere bestemmingen dan europa maar ach wie niet waagt, die niet wint dus toch maar een reisje voor in de herfstvakantie geboekt. Bij NRV, want in vietnam goede ervaringen mee gehad. Niet in de zomervakantie want wellicht zou charlotte komen en dan wilde in natuurlijk wel thuis zijn en bovendien  ging in mijn  60ste verjaardag vieren met de kids en kleinkid in een huisje op de veluwe.

Dus dan maar boeken voor de herfstvakantie, 8 dagen hoogtepunten van Jordanie. De groep werd als maar groter totdat het er 27 waren.

Vandaag  17 oktober, was het dan zover. Om 14.15 uur vertrek vanaf schiphol. Het was vannacht een latertje aangezien kid creole en zijn coconuts gisteravond in leeuwarden op het podium  stonden als uitsmijter van de avond en charlotte daar natuurlijk als coconut bij was. Charlotte zou om10 uur op schiphol zijn dus gezellig nog even met margot en haar een kopje koffie gedronken op schiphol. Daarna hebben zij me uitgezwaaid bij vertrekhal 1a en gingen lot en margot weer naar ons huis toe.  Ik mocht nog een paar uur wachten nadat ik mijn koffer had afgedropt. Het was best weer druk op schiphol. Na het eten van een broodje (bijna 8 euro, ongelooflijk maar waar) rustig naar de gate gelpen en daar mocht ik dan weer  plaatsnemen in mijn favoriete vervoermiddel (not) her vliegtuig, deze keer van Transavia. Ondertussen wwet je natuurlijk niet wie je medereizigers zijn.  Maar goed, na 4 uur en 20 min landden we op Queen Alia airport.  We werden in een halletje opgevangen door iemand van NRV en dan weet je met wie gaat reizen. Deze keer bleek ik de enige in mijn uppie te zijn. Dan door de douane, paspoort afgeven aan mijn van reisorganisatie voor visum en dan wachten bij de bagageband.... Gelukkig, mijn koffer was ook meegereisd. Duurde nog wel even voordat man met paspoorten terug was maar ondertussen even kennis gemaakt met een aantal medereizigers.

Vervolgens naar de bus gelopen en kennis gemaakt met onze reisleider van deze 8 dagen. Hij heeft in nederland gestudeerd (bouwkunde Tu delft) en niet afgemaakt (waar heb ik dat meer gehoord) en spreekt uitstekend Nederlands wat natuurlijk fijn is. Wij zijn de 2e groep na corona die hier weer komt van NRV.

Vervolgens de bus in, het was inmiddels aardig donker geworden, en op voorstel van gids naar een restaurant in Amman. Heerlijke mezze en mixtgrill gegeten. Dat belooft war voor de rest van de week.....

Vervolgens naar het Samawer by Wynndham hotel gebracht waar we onze keycard kregen voor onze kamer. Ik heb echt een gigantische kamer met zitkamer, badkamer en slaapkamer helemaal voor mijzelf. Nu lekker slapen en morgen naar een kasteel en Jerash met de poort van hadriatus.....