Groot Hanoi

10 augustus 2018 - Nguyễn Trung Trực, Vietnam

Na een reis van 18 uur aangekomen op Noi Bai Airport Hanoi. Reis vanuit Dubai was wederom een goede vlucht. Daarna lopen naar de douane waar na enig wachten mijn paspoort gestempeld werd en ik Vietnam binnen mocht. Op naar de bagage en maar hopen dat mijn koffer ook goed meegereisd is. De koffer zou eerst op band 1 komen maar naderhand bleek het handiger dat er ook bagage van mijn vlucht op band 2 kwam. Mssr tussen beide banden gaan staan en na een poosje wachten kwam hij er eindeijk aan pffff altijd weer fijn.

Vervolgens naar buiten en speuren naar een bordje met mijn naam of in ieder geval van NRV; de reisorganisatie die deze reis verzorgd. Eenmaal buiten de terminal heb ik de gids snel gevonden. Ik ben op dat moment de enige…dus nog even wachten op mijn mede reisgenoten die snel daarna ook naar buiten komen lopen. Even kort kennis gemaakt en met Chang (zo heet de gids voor dit deel van de reis) naar het busje dat ons naar hotel Adamas zal brengen. Kregen nog wat papieren en een flesje water. Dat was zeer welkom, het is hier behoorlijk warm en vooral ook vochtig warm. Daarna door het hectische verkeer naar het hotel, midden in het koloniale deel van de stad. Onderweg al een beetje een indruk gekregen van deze miljoenenstad'

We konden meteen naar onze kamer, daar lekker gebadderd en zo om half 7 naar het Welkomsdiner waar we nader met elkaar kennis kunnen maken. Nu nog even relaxen op de kamer en morgen weer verder. Dan staat Hanoi op het programma!

1. Dominique:
    10 augustus 2018
    Leuk je hotel in het koloniale deel van Hanoi! Jij bent toch ook altijd vroeg wakker? Je zit vast vlak bij het Hoan Kiem meer. 's ochtends om een uurtje om half 6 een rondje om het meer wandelen is leuk, het is er dan een drukte met tai-chi-ende mensen, hardlopers, wandelaars, fietsers, yoga, fittnes etc.