Koffer ingepakt....

10 augustus 2018 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Mijn koffer staat weer ingepakt en staat klaar om vanmddag met mij te vertrekken naar Hanoi; Vietnam. Een langgewenste reis gaat dat eindelijk beginnen. 2 jaar geleden wilde ik dat al en kreeg ik van Evelien voor Kerst een reisgids voor Vietnam. Toch stond eerst nog 2 jaar de zomer in het teken van Japan samen met Remko. Deze keer ga ik alleen op stap nou ja met nog twee anderen maak ik een groepsreis met NRV door Vietnam. Een prachtig land heb ik al van velen vernomen; dus ik ben benieuwd.
imageOm half 12 ben ik door Margot Jaap en Stien naar schiphol gebracht beducht op grote drukte. Nou die viel heel erg mee. Binnen notime was mijn koffer ingechecked en was er nog even tijd voor een capuchino met mijn lieve wegbrengers. De vorige avond mijn koffer gewogen en toen geloofde ik niet dat er maar 16 kg in zat maar ook bij het wegen op schiphol was ie maar 17 kg zwaar voor mij een unicum (Remko zal dat beamen). Ik ging vliegen met het groooootste vliegtuig op aarde; en groot is hij! Lekker ruime plaatsen en een prachtig videosysteem. Na de koffie door de security. Ook daar geen wachtrij en ik mocht in de rij met lichte bagage omdat ik alleen een rugzak mee heb als hangbagage en dat is ook lekker want dan mag alles in de tas blijven. Dat scheelt dan wel weer. Toen natuurlijk wel wat lang wachten om vervolgens naar de gate te gaan.
Wat kan ik zeggen over de vlucht: je zit en je zit en het wordt donker en je krijjgt te eten en te drinken en dan sta je 6 uur later op Dubai! Aantal films gezien. Een helaas niet afgezien maar wellicht zo nog op de reis naar Hanoi.
Net met gemak mijn gate gevonden op Dubai airport en ook dat is grooooot. Maar gelukkig rijdt er een soort van treintje dus hoefde ik niet ver te lopen. Bij aankomst bij de gate een gratis ijsje gekregen (en ja daar staan hollanders natuurlijk voor in de rij). Over 1 uur ga ik weer boarden. Op naar Vietnam en de ontmoeting met mijn reisgenoten van de komende tijd!!

1. Marian Duppen:
    10 augustus 2018
    Heel veel plezier, Edith. Geniet ervan.
  2. Stien en Jaap,:
    10 augustus 2018
    fijn dat alles voorspoedig gaat, goede reis schat.
  3. Yolanda:
    10 augustus 2018
    Ik ga weer met veel plezier je reisverhalen lezen.
  4. Dominique:
    10 augustus 2018
    Leuk, je gaat weer een reisblog bijhouden. Héél, héél veel plezier! Ik ga je met veel plezier weer volgen :)
  5. Sylvia:
    10 augustus 2018
    Leuk! Ben benieuwd hoe de ontmoeting met je reisgenoten is gegaan
  6. Corrie Horrevorts:
    Heel veel plezier!