Van Kyoto naar Kurashiki

31 juli 2016 - Kurashiki, Japan

DSC_1080Vandaag een relatief rustig dagje met een relatief korte reis van Kyoto naar Kurashiki. We moesten om 11.49 uur de trein hebben op Kyoto station dus rond half 9 op, ontbeten, tas weer ingepakt en rond 10.15 uur met de metro naar het station gegaan. Daar hebben we even een cappuccino gehaald (Ja, Evelien, weer koffie!) en zijn we naar de wachtruimte gegaan om koffie op te drinken. We moesten nog 45 minuten wachten.

We vonden al weer snel het perron waarvan onze trein vertrok. Alles staat zo goed aangegeven en niet alleen in het Japans maar ook in het Engels. In diverse reisgidsen staat dat Japanners niet zoveel Engels spreken, dat valt allemaal ontzettend mee. De meeste mensen die wij gesproken hebben (om bv de weg te vragen of iets anders) kunnen ons goed in het Engels te woord staan. De treinreis verliep voorspoedig, in anderhalf uur reden van Kyoto naar Okayama via Osaka, Kobe, Akashi, Himeji en Aioi. Bij het langsrijden van Himeji nog een blik kunnen werpen op het Kasteel Himeji-jo.

DSC_1066Bij aankomst in Okayama bij de uitgang gevraagd naar de trein naar Kurashiki, ook die meneer sprak gewoon Engels en stuurde ons naar perron 2 vanwaar de trein naar Kurashiki vertrok. Op het perron nog even kijken, deze of de volgende trein. Ze gingen allebei naar Kurashiki, ook al waren het verschillende lijnen. Vanaf het station in Kurashiki hadden we eigenlijk ook heel snel ons hotel gevonden, ook al stond het niet heel duidelijk aangegeven, het kaartje dat we hebben meegekregen brengt ons elke keer weer op onze bestemming (met dank aan Japan2go!) In het hotel moesten we eerst eigenlijk wachten tot 15 uur maar uiteindelijk konden we toch direct naar onze kamer. Prima kamer weer, met uitzicht! Nadat we even uitgepuft hadden, toch maar even lopen naar de Starbucks voor (je raadt het al, Eef) een cappuccino en caramel macchiato! De bediendes achter de bar waren wel nieuwsgierig waar wij vandaag kwamen en hoe lang we hier al waren en waar we allemaal al geweest waren. Ook DSC_1098deze dames spraken uitstekend Engels. Nadat we onze koffie op hadden toch nog maar even naar de toeristeninformatie gelopen en al een klein stukje van Kurashiki gezien. We hebben informatie opgevraagd over het fietsen over de Kibiji-vlakte. We moeten dan met de trein naar Soja en daar kunnen we dan fietsen huren. Lijkt me wel leuk om eens lekker te fietsen in plaats van te wandelen. We willen natuurlijk ook Kurashiki nog wel verder bekijken dus wat het wordt is nog even de vraag..... Morgen weer verder! Nu eerst zo weer een hapje eten!

PS: bij het laden van de foto's van vandaag kwamen er nog een paar van gisteren te voorschijn. Ik vond het al zo raar dat ik foto's miste die ik zeker weten had gemaakt. Vandaag dus maar toegevoegd aan het album van dag 2 over Kyoto!

1. Marian Duppen:
    1 augustus 2016
    Lijkt me wel leuk om daar te fietsen en zo te zien op sommige foto's zou het ook goed kunnen. Vlak genoeg. Misschien kom je dan ook door kleine dorpjes? Is vast ook heel leuk. Ben benieuwd wat jullie doen.