Tokyo: stad met vele gezichten

24 juli 2016 - Tokyo, Japan

Senso-jitempelVandaag dag 2 in Tokyo, tevens ook de laatste dag hier. Vanmorgen een klein beetje uitgeslapen en rond 10 uur vertrokken richting Senso-ji Tempel. Dit complex wordt ook wel Asakusa Kannon genoemd en staat in de wijk Asakusa. In de tweede wereld oorlog is het complex zwaar beschadigd geraakt maar ook weer gerestaureerd en soms ook opnieuw gebouwd. Wij kwamen vooral ook voor de 5 verdiepingen tellende Pagode. Maar helaas pindakaas, die waren ze nou net weer aan het restaureren, dus nog niet gezien. Je komt het complex binnen via  de Kaminarimonpoort, daarna kom je langs allemaal marktkraampjes die van alles verkopen en vervolgens kom je de Howo-mon poort het complex echt binnen. Ook op het tempelcomplex is van alles te koop, zeg maar religiegerelateerde waren, ze moeten tenslotte ook wat verdienen die monniken....

Via de Niten-mom poort zijn we vervolgens naar de rivier Sumida gelopen met uitzicht op de Tokyo Sky Tree, het hoogste gebouw van Japan. Helaas niet naar boven, ik ben niet zo'n held en Remko houdt niet zo van hoogtes. We hebben bij een coffeebar lekker cappuccino met donut en cinnemoncake gedronken en gegeten. Vervolgens via de oever van de Sumida een stukje de rivier afgelopen totdat we bij Tokyo cruise aankwamen. Daar zijn we op de boot gestapt richting de Hamapaleistuin. Onderweg  Theehuis Hamapaleistuintig bruggen gepasseerd en allemaal in een andere kleur. De Hamapaleistuin stond niet op ons lijstje van vandaag maar was zeker de moeite waard. En daar was het contrast tussen oud en nieuw supergroot! Aan de ene kant een tuin met een op het water zwevend theehuis, tenminste het lijkt op het water te zweven. Met aan de andere kant hoge moderne flats en kantoren! Helaas lust Remko geen thee dus geen koppie gedaan in het theehuis.

VShibuyaervolgens wel gelopen naar het volgende metrostation om de metro te nemen naar Shibuya, dit is de feeststad (sakariba) van de jeugd. Margot, Charlotte en Evelien hadden hier hun hart kunnen ophalen. Allerlei hippe modewinkels, winkels tjokvol electronica etc. Hoogtepunt van deze wijk is het grote kruispunt waar 5 wegen op elkaar uitkomen met een zebrapad ook dwars over de weg. Vanuit een warenhuis hadden we ook een prachtig uitzicht boven op dit kruispunt maar we hebben er natuurlijk ook zelf opgelopen (zie video) In deze wijk geprobeerd om iets te drinken en te eten, helaas overal rijen wachtenden dus wij op naar onze laatste stop in Tokyo, Tokyo Dome en de Koishikawa Korakuentuin.

Tokyo DomeDaar aangekomen vonden we in een soort van pretpark met een reuze achtbaan gelukkig wel een plekje bij de de Starbucks om iets te eten en te drinken. God, wat zijn die mangopassion frappeccino's en cappuccino's toch lekker!! (Eef is nu weer jaloers!) Vooral als je al een tijdje hebt rondgelopen. Uiteindelijk was het al te laat voor de Korakuentuin (ging om 17 uur dicht) dus zijn we weer rustig richting Ueno park gegaan met de metro. We beginnen het al aardig door te hebben hoe de metro werkt (al is de app die Remko heeft ook heel handig)

Na nog een uurtje in het park te hebben gezeten, weer op zoek gegaan naar iets te eten. Nu gekozen voor een wat chiquer restaurant, Remko iets met rundvlees en ik iets met kip. Allebei heel lekker alleen kregen we eerst de kip geserveerd en pas veel later de schotel met vlees. En er zat geen rijst bij! Wij nog even wachten maar helaas, niet gekregen, hadden we zeker erbij moeten bestellen. Desalniettemin was het heel lekker!

We zijn nu weer terug in ons hotel voor de laatste nacht hier. Morgen met de shinkanzen naar Nagano en dan door met de trein naar Matsumoto, onze tweede stop van deze reis. Morgen om half 12 gaat onze trein vanaf Tokyo Station. Maar nu eerst zo lekker slapen en morgen gezond weer op (alhoewel de spiertjes af en toe kraken van het vele lopen van de afgelopen dagen!)

1. Lilian:
    24 juli 2016
    Leuk en uitgebreid reisverhaal blijven schrijven hoor veel plezier en vooral veel mooie indrukken opdoen groet de buurvrouw
  2. Ingrid:
    24 juli 2016
    Leuk dat je ons zo laat meegenieten. Of ik ook op vakantie ben..dank je!!
  3. Linda:
    24 juli 2016
    Als ik jullie foto's goed bekijk is het super schoon daar. De parken zien er strak uit, wat de begroeiing betreft.