Naar Arashiyama: op naar missie 4

12 oktober 2023 - Kioto, Japan

Vandaag naar Arashiyama voor missie 4: op zoek naar de Nijntje keuken winkel.

Maar eerst gelopen naar Kyoto Station om onze plaats te reserveren in de trein naar Narita op maandag, helaas dan alweer richting huis. een uurtje in de rij gestaan en uiteindelijk onze kaartjes geboekt. Waren we in eerste instantie vergeten om onze bagage aan te geven en dan kom je op een gewone plaats te zitten. In de trein van 12 uur op maandag was er maar 1 plaats voor de bagage en de ander moest dan in een andere wagon zitten, dat vonden we niet zo'n goed idee. Nu dus maar de trein van 15 uur richting Narita. Komen we wel laat daar aan maar dat mag de pret niet drukken. Zitten we in ieder geval naast elkaar dicht bij onze bagage.

Daarna op weg naar Arashiyama. Kwam ik er achter dat mijn fototoestel nog in het hotel ligt maar niet getreurd. Remko heeft natuurlijk ook zijn toestel mee en ik heb altijd mijn iPhone nog.

4 jaar geleden een leuke Japanse theepot Nijntje erop gezien maar niet meegenomen (beetje boven budget) en spijt van gekregen om het niet mee te nemen  dus nu op zoek naar…. Een paar keer de winkel op en neer gelopen en niet kunnen vinden. Het zou toch niet zo zijn dat ze niet meer verkopen? Maar uiteindelijk gevonden. Stonden achter in de winkel achter glas. Nog lopen dubben: blauw of roze? En gekozen voor...

Daarna naar Tenryu-ji, een prachtig tempelcomplex aldaar (in 2019 ook doorheen gelopen) met een mooie tuin waar je helemaal zen van wordt. Natuurlijk een stukkie door het bamboebos gelopen oftewel onze 10.00 stappen weer gehaald! De omgeving in Arashiyama is echt prachtig. Ook bij de rivier nog even lekker gezeten. Het weer werkt natuurlijk ook mee, het is hier nog steeds zomer. Toch zie je ook de bomen hier al verkleuren. Dat is goed te zien als je de foto's van dit complex van 2019 vergelijkt met die van vandaag.

Nu weer terug op de hotelkamer en zo een hapje eten.

1. Charlotte:
    12 oktober 2023
    Heerlijk mam. Mooie foto's!