een rust dagje of een rustig dagje?

8 oktober 2023 - Asakusa, Japan

Vandaag werden we best laat wakker, zeker voor mijn begrip. 12 uur stond op mijn telefoon. Na gedoucht te hebben togen we op weg om een ontbijtje te scoren bij de Tully's. Kwam ik er onderweg achter dat mijn camera nog op de kamer lag, dus Remko vooruit en ik even een stukkie terug om mijn camera op te halen.

Vandaag wilde Remko naar de winkel van Kato, die maken alles wat met modelspoorbanen te maken heeft. Deze winkel zit niet in het centrum van Tokyo maar in een van de buitenwijken. Met de trein en de bus togen we op weg en inderdaad staat er in deze buitenwijk een heel grote winkel met modeltreintjes etc. Voor de winkel staat een heuse locomotief, dat is dan wel weer vet zo midden in zo'n wijk. Binnen vooral veel mannen. Daarnaast een aantal modelspoorbanen om je aan te verlekkeren.

Vervolgens weer terug naar Ueno en het hotel want in de avond gaan we naar Sensoji, een tempel in Asakusa (spreek uit Asaksa) die we ook al een paar keer overdag hebben bezocht in de voorgaande jaren dat wij hier waren. De eerste keer, in 2016, stond de Pagode van dit complex in de steigers, inmiddels staat hij in volle glorie te staan. Alles was prachtig uitgelicht en ook was er een optreden van de Rikha boys die overdag de riksha in deze wijk bemannen.

We zijn nog even naar de rivier Sumida gelopen waar we wat gegeten en gedronken hebben. We hadden daar een mooi uitzicht op Tokyo Skytree die weer prachtig stond te shinen. Vervolgens langs de rivier terug gelopen naar het Station. Op de rivier lag een boot waarop Karoake plaats vond, was goed te horen op het kaai en behoorlijk vals maar dat mag de pret niet drukken.

Nu weer terug op de hotelkamer. Morgen het laatste dagje Tokyo, wat we morgen gaan doen is nog even een verrassing.