Lekker zonnig dagje in Tokyo

5 oktober 2023 - Tokyo, Japan

Na een goede nacht rust werden we om ongeveer 9 uur wakker. Lekker douchen en vervolgens spullen bij elkaar gepakt en de stad in. We hebben een missie vandaag! Het is vandaag prettig weer in Japan, 26 graden en een zonnetje. Dat wordt vandaag lekker een korte broek aan.

De missie is het vinden van een blauw autootje en een toverstaf voor Nora! Dat was namelijk het antwoord dat ik kreeg toen ik aan haar vroeg wat ik mee moest nemen uit Japan. Als eerste daarom getogen naar Harajuku met de Yamanote line. Daar zit namelijk een hele grote speelgoedwinkel waar we al eens eerder geweest zijn. Missie 1 is daar geslaagd, voor missie 2 moesten we nog even verder zoeken. Natuurlijk ook nog wat mooie volwassen speelgoeddingen voor onszelf gescoord.

Japan 04-10-2023 - 7

Vervolgens te voet naar Shibuya, deze wijk ligt naast Harajuku. Hier is het grootste en drukste kruispunt van Tokyo, wat voetgangers betreft. Beroemd in de hele wereld en wij hebben er weer even lekker overheen gelopen. Bij Shibuya station staat ook het standbeeld van Hachiko, de hond die steeds bij het station zat te wachten op zijn baasje, ook nadat het baasje niet meer terugkwam van zijn werk..... Vorige keren dat wij in Shibuya waren, ons niet opgevallen, nu dus maar eens naar gezocht. Als je met Hachiko op de foto wilde, moest je in de rij gaan staan en die was best lang. Nu hoef ik niet zo nodig op de foto en Remko ook niet maar een foto van alleen de hond was ook nog wel een kunstje op zich.

Japan 04-10-2023 - 21

Bij het station staat ook een replica van een beeld van Paaseiland. Daar stond helemaal geen rij maar ook daar alleen een foto gemaakt van het beeld.

Nog even een beetje rondgelopen in de winkelstraatjes rondom het station alvorens we met de Yamanote line weer teruggingen naar Akihabara, de elektronicawijk van Tokyo. De Yamanote line is een trein die een cirkel maakt door Tokyo dus wij met de klok mee weer in de trein gestapt en dus een heel rondje gereden vandaag.

In Akihabara natuurlijk eerst op zoek om missie 2 te volbrengen, of dat is gelukt....

Natuurlijk op de speelgoedafdeling ook nog andere dingen (vooral modeltreinen) bekeken. Daarna lekker nog even een koffietje met gebak gescoord bij de Starbucks want tenslotte vieren wij aan deze kan van de wereld ook het feit dat Margot vandaag 29 jaar is geworden! Proost, Margot.

Daarna gewandeld op zoek naar aan andere treinenwinkel en natuurlijk gevonden want Remko heeft daar een neus voor. In eerste instantie denk je een klein winkeltje zeg, maar dan blijkt dat er op verdieping 1 tm 5 ook nog van alles te koop is. Maar ons motto hier was: kijken, kijken, niet kopen anders hebben we straks een extra koffer nodig.

Buiten was het al weer aardig donker geworden en bleek dat we vlak in de buurt waren van Kanda heiligdom. De eerste keer in Japan (2016) ook bezocht maar deze keer dus in de avond. Blijft altijd mooi om te zien en weer lekker veel foto's gemaakt.

Daarna teruggewandeld naar ons hotel, inmiddels 10696 stappen gezet en 7.43 km gelopen. De voetjes zijn weer even aan rust toe. In de supermarkt wat te eten gescoord en nu weer op de hotelkamer. Wat we morgen gaan doen, is nog even een verrassing, bedenken we straks wel even.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade