Doen we het of doen we het niet? (Tokyo Skytree)

6 oktober 2023 - Asakusa, Japan

Het was een korte en onderbroken nachtje, om half 4 de wekker want Charlotte had deze nacht/avond haar showcase waarbij zij haar EP lanceerde. Natuurlijk konden wij er niet lijfelijk bij aanwezig zijn maar gelukkig was er een live-stream. Dus wekker gezet en op half 4 ingelogd..... waren we toch nog te laat (verkeerd terug geteld qua tijd) maar gelukkig konden we wel bij het begin meekijken dus toch nog een groot deel gezien! En wat ben ik trots op haar!! Aan het eind zelfs een staande ovatie van het aanwezige publiek!

Daarna nog een paar uur geslapen en om half 11 opgestaan. We hadden voor vandaag tickets geboekt voor Tokyo Skytree, ja, ja die hoge toren waar je een prachtig uitzicht zou hebben over heel Tokyo. Express voor vandaag geboekt omdat het weer mooi weer zou zijn en dat was het ook.

Via Ueno Station naar Asakusa Station en daar nog 1 halte met de train naar Tokyo Skytree Station. Voordat we om 14 uur de lucht in zouden gaan, eerst maar even brunchen bij Tully's met een broodje, koffie en sapje. Daarna naar de 4e verdieping naar de ingang van Tokyo Skytree. Terwijl je daar loopt, kan je natuurlijk al naar boven kijken en ja, dat ding is echt heel hoog! Maar liefst 634 meter, het hoogste gebouw in Japan. Er is een winkelcentrum, aquarium, planetarium en natuurlijk het Tembo deck (350 meter boven de grond) en Tembo Galleria (450 meter boven de grond) Wij vonden Tembo deck wel hoog genoeg.
Wij hadden nog wat tijd over tot 14 uur dus nog even lekker in het zonnetje gezeten buiten. Ondertussen werd ons via een omroepinstallatie alvast verteld wat we moesten doen als er een aardbeving zou komen..... Nu vind ook ik het best spannend om zo hoog te gaan dus laat die beving maar achterwegen....

Enfin, om 14 uur richting de ingang om vervolgens in de rij te komen voor de lift. Buiten leek het helemaal niet druk maar dat was het dus wel. Ook dit gaat natuurlijk heel geordend. Er zijn 4 liften om naar boven te komen genoemd naar de vier jaargetijden. Wij mochten omhoog met de Lente-lift. In minder dan 50 seconden ga je naar 350 meter hoog. Voel je ook echt aan je oren, de snelheid heb je niet heel erg door want je kan (gelukkig) niet naar buiten kijken (was in Shanghai wel anders) Bovengekomen een adembenemend uitzicht. Wat een stad, overal waar je keek zie je alleen maar Tokyo met in de verte wel wat bergen. Helaas was Fuji San niet te zien. We hebben natuurlijk het hele rondje gelopen en vervolgens weer naar beneden door 2 roltrappen (naar verdieping 345 en 340) Op 340 kon je ook nog naar beneden kijken door een glazen vloer. Stonden veel mensen omheen en ben niet gaan wachten. Toen met de Zomer lift weer naar beneden, ook dat ging natuurlijk heel snel. Nog een beetje rond gelopen en toen de trein teruggenomen naar Asakusa. We zijn naar de oever van de rivier Sumida gelopen en hebben daar bij Tully's lekker in het zonnetje genoten van wederom koffie en een sapje met iets lekkers erbij, tenslotte is Guus vandaag jarig! Ook nog even gefacetimed met Evelien en Nora, dat was gezellig. Ze even laten zien hoe hoog de toren was. Wilde eigenlijk eerst bovenop bellen maar waren best veel mensen dus dan hadden we niet kunnen praten.

Na een uurtje of zo met de metro terug naar Ueno Station. Daar maar direct onze Japan Rail passen geactiveerd en alvast een trein geboekt naar Kyoto voor aanstaande dinsdag. Voorheen kon dat alleen op Tokyo Station maar Remko had gezien dat het ook hier kon.

Vervolgens langs de 7eleven voor wat avondeten en nu weer terug op de hotelkamer. Een beetje moe door de gebroken nacht maar dat was het waard!

Morgen waarschijnlijk met de trein naar Kawagoe, ongeveer 1 uur treinen van Kyoto. Schijnt ook wel Klein Edo genoemd te worden vanwege de sfeer van het 19e eeuwse Edo (zo heette Tokyo vroeger).....

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Charlotte:
    6 oktober 2023
    Mam, wat mooi weer alle verhalen! Heerlijk dat jullie aan het genieten zijn. En dat jullie gister om 4 uur zijn opgestaan. Zo lief! Heel veel plezier weer vandaag. Grote knuffel xxx